Artikel 1 – definities:
Kerstcomplimenten: de waarde van een geschenk wordt omgezet in Kerstcomplimenten
(punten)
Geschenkgerechtigde: de door de klant als zodanig aangewezen medewerker en/of relatie.
Webshop: De algemene webshop (order < 100 stuks) of de speciaal voor de klant gebouwde online shop (orders > groter dan 100 stuks) waarin alle geschenken te vinden zijn en waaruit de geschenkgerechtigde een keuze mag maken.
Inlogcode: unieke combinatie van een gebruikersnaam en wachtwoord die recht geeft op de bestelling van één of meerdere geschenken via de webshop op internet.
Geschenkverpakking: de geschenk enveloppe en kerstmagazine en de waardebon waarop de inlogcode en het te besteden aantal Kerstcomplimenten vermeld staat.
Bestelperiode: het tijdvak waarbinnen de geschenkgerechtigde de mogelijkheid wordt geboden de Kerstcomplimenten te verzilveren.
Artikel 2 – toepasselijkheid:
- Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle rechtsbetrekkingen tussen Kerstcomplimenten en klant en zij maken van de verbintenis tussen hen onvoorwaardelijk deel uit.
- Afwijkende specifieke contractsbepalingen schriftelijk overeengekomen tussen KERSTCOMPLIMENTEN en klant gaan boven deze algemene voorwaarden.
Artikel 3 – KERSTCOMPLIMENTEN geschenkverpakking + evt. aanlevering teksten, logo en kleur:
- Om e.e.a. in goede banen te kunnen leiden dienen 1 maand voor het openstellen van de site de benodigde teksten en logo’s in ons bezit te zijn, geldig voor orders > groter dan 100 stuks.
- De KERSTCOMPLIMENTEN geschenkverpakkingen worden tijdig bij u aangeleverd d.m.v. een getekende ontvangstbon. Daarna dient u deze te behandelen als waardepapieren en bent u verantwoordelijk voor de KERSTCOMPLIMENTEN geschenkverpakkingen.
Artikel 4 – betaling en verrekening:
Wanneer de getekende orderbevestiging bij KERSTCOMPLIMENTEN binnenkomt, ontvangt de opdrachtgever een nota. De site wordt actief nadat het volledige bedrag aan KERSTCOMPLIMENTEN is overgemaakt. De totale vergoeding dient als volgt door klant aan KERSTCOMPLIMENTEN te worden betaald:
- Bij bestellingen geplaatst 4 weken vòòr de openingsdatum, wordt er direct een 100% factuur gestuurd.
- Bij bestellingen geplaatst meer dan 4 weken vòòr de openingsdatum, wordt er direct een 100% factuur gestuurd met een betaaldatum in de toekomst
- Indien een geschenkgerechtigde ervoor kiest om zijn uitgekozen Kerstcomplimenten naar het buitenland te laten versturen dan worden de extra portokosten achteraf doorberekend door KERSTCOMPLIMENTEN. Tijdschriftenbonnen kunnen alleen voor Nederlandse adressen besteld worden..
- Klant kan tot 1 week voor sluiting van de bestelperiode extra inlogcodes bestellen. Deze nabestellingen worden direct voor 100% gefactureerd.
- KERSTCOMPLIMENTEN verplicht zich niet-verzilverde waardebonnen vanaf orders > 100 stuks te crediteren met inhouding van € 5,00 per waardebon, met een maximum van 10% van het originele factuurbedrag. Enkele weken na afloop van de bestelperiode zal KERSTCOMPLIMENTEN een eindrapportage opmaken en dit overleggen aan klanten met een order > 100.
- Van iedere donatie aan een goed doel zal KERSTCOMPLIMENTEN 10% inhouden met een maximum van € 5,00. Met deze inhouding dekt KERSTCOMPLIMENTEN de kosten voor de geschenkverpakking, de webshop en alle overige kosten. Het bedrag dat ten goede komt aan de goede doelen zal binnen 60 dagen na het verstrijken van de bestelperiode door KERSTCOMPLIMENTEN worden overgeboekt. De betalingen worden als totaalbetaling gedaan namens alle geschenkgerechtigden van de klanten van KERSTCOMPLIMENTEN en dus niet enkel namens klant.
Artikel 5 – webshop
Bij orders > 100 stuks verzorgt KERSTCOMPLIMENTEN, op verzoek van de klant, de bouw van een webshop in de huisstijl van KERSTCOMPLIMENTEN met enige aanpassingen van klant. Dit alles binnen de mogelijkheden die het door KERSTCOMPLIMENTEN ontwikkelde template biedt. Deze flexibiliteit bestaat uit een welkomstwoord bij het betreden van de shop namens klant en het logo van de klant.
Bij orders < 100 stuks verzorgt KERSTCOMPLIMENTEN de bouw van een webshop in de algemene huisstijl van KERSTCOMPLIMENTEN zonder enige aanpassingen van klant.
Door individuele instellingen op PC’s en/of netwerk/firewall/cookie beperkingen, kan het voorkomen dat sommige geschenkgerechtigden problemen hebben met bestellen. Zij kunnen dan wel hun instellingen aanpassen, dan wel de bestelling op een andere wijze doorgeven (andere computer of bestelbon) Daarnaast is gebleken dat 1% van de geschenkgerechtigden het bestelproces niet goed afrondt en daardoor geen bestelling plaatst terwijl zij in de veronderstelling zijn de bestelling wel juist te hebben afgerond.
KERSTCOMPLIMENTEN aanvaardt geen aansprakelijkheid indien geschenkgerechtigden door één van bovenstaande redenen niet kunnen bestellen via internet of geen juiste bestelling hebben geplaatst. KERSTCOMPLIMENTEN draagt er zorg voor dat de medewerkers van de klant met hun vragen terecht kunnen op de link “contact” of middels onze pagina “veel gestelde vragen”.
Artikel 6 – Geschenken
- De geschenken worden via internet (inlogcode) uitgekozen. De persoonsgegevens van de geschenkgerechtigde zullen enkel en alleen worden gebruikt voor het versturen van de bestelling. KERSTCOMPLIMENTEN respecteert de Wet Bescherming Persoonsgegevens en zal hier ook naar handelen. Als zodanig zullen uw gegevens niet voor andere doeleinden worden gebruikt als voor het KERSTCOMPLIMENTEN-concept.
- Uw bestelling zal in principe binnen 5 werkdagen op het opgegeven adres worden aangeboden via PostNL Pakketservice of een bodedienst. In drukkere perioden kan de levering enkele dagen langer duren, de geschenkgerechtigde ontvangt dan een bericht per e-mail. Indien PostNL niet kan aanbieden bij de geschenkgerechtigde, zal PostNL de bestelling trachten aan te bieden bij één van de buren; de geadresseerde ontvangt hiervan een notificatie in de brievenbus. Mocht de geadresseerde noch de buren aanwezig zijn, dan wordt een bericht achtergelaten en kan de geschenkgerechtigde de bestelling ophalen bij het dichtstbijzijnde postkantoor gedurende een periode van 1 week. Na deze periode van 1 week zal de bestelling retour KERSTCOMPLIMENTEN komen. KERSTCOMPLIMENTEN zal vervolgens zorgen voor de benodigde controles van en contacten met de geschenkgerechtigde teneinde de bestelling te kunnen afleveren.
- KERSTCOMPLIMENTEN kan niet garanderen dat alle geschenken altijd leverbaar zijn en blijven. In uitzonderingsgevallen, bijvoorbeeld dat een kadootje veel vaker gekozen wordt dan voorzien of indien de leveranciers van KERSTCOMPLIMENTEN niet de overeengekomen aantallen kunnen leveren of naleveren, is het KERSTCOMPLIMENTEN toegestaan geschenken in backorder te plaatsen en later te verzenden of de geschenkgerechtigde een nieuwe keuze te laten maken in het geval dat een kadootje uitverkocht raakt en dus niet meer leverbaar zal zijn.Tijdens de looptijd zullen er in de webshop meldingen verschijnen bij de geschenken omtrent hun status.
- Ten tijde van het sluiten van de overeenkomst tussen KERSTCOMPLIMENTEN en klant vertegenwoordigen de geschenken en belevenissen allen ongeveer een consumentenprijs (inclusief verzendkosten en geschenkverpakking) ter hoogte van het budget van de klant. Consumentenprijzen kunnen door winkelketens eigenhandig gewijzigd worden en KERSTCOMPLIMENTEN kan dan ook niet garanderen dat de waarde van de geschenken en belevenissen bij het ondertekenen van deze overeenkomst ook in de bestelperiode nog gelijk aan de consumentenprijs zullen zijn. KERSTCOMPLIMENTEN aanvaardt voor de gevolgen hiervan geen aansprakelijkheid.
Artikel 7 – Helpdesk
KERSTCOMPLIMENTEN zorgt voor een telefonische helpdesk waar geschenkgerechtigden met vragen en opmerkingen terecht kunnen. Deze KERSTCOMPLIMENTEN helpdesk zal tijdens werkdagen tussen 09.00 en 20.00 uur bereikbaar zijn gedurende de bestelperiode voor vragen en klachten.
Naast telefonische ondersteuning kan de geschenkgerechtigde ook via de link “contact” op de website van KERSTCOMPLIMENTEN een e-mail sturen naar de helpdesk van KERSTCOMPLIMENTEN. KERSTCOMPLIMENTEN streeft ernaar iedere reactie binnen 2 werkdagen te beantwoorden. Geschenkgerechtigden die 2 weken na het sluiten van de bestelperiode hun bestelling nog niet hebben ontvangen dienen dit direct door te geven aan de helpdesk.
Artikel 8 – Ontbinding
De overeenkomst wordt zonder rechterlijke tussenkomst na een schriftelijke verklaring voor KERSTCOMPLIMENTEN ontbonden op het tijdstip, waarop de klant in staat van faillissement wordt verklaard of (voorlopige) surseance van betaling aanvraagt.
Door de ontbinding worden over en weer bestaande vorderingen onmiddellijk opeisbaar. Klant is aansprakelijk voor de door KERSTCOMPLIMENTEN geleden schade, onder meer bestaande uit winstderving.
Artikel 9 – Aansprakelijkheid
KERSTCOMPLIMENTEN is nimmer aansprakelijk voor indirecte schade, daaronder begrepen gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen en schade door bedrijfsstagnatie.
De in deze voorwaarden opgenomen beperkingen van de aansprakelijkheid voor directe schade gelden niet indien de schade te wijten is aan opzet of grove schuld van gebruiker of zijn ondergeschikten.
Artikel 10 – Overmacht
Partijen zijn niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting, indien zij daartoe gehinderd worden als gevolg van een omstandigheid die niet te wijten is aan schuld, en noch krachtens de wet, een rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor haar rekening komt.
Onder overmacht wordt in deze Leveringsvoorwaarden verstaan naast hetgeen daaromtrent in de wet en jurisprudentie wordt begrepen, alle van buiten komende oorzaken, voorzien of niet-voorzien,, waarop KERSTCOMPLIMENTEN geen invloed kan uitoefenen, doch waardoor KERSTCOMPLIMENTEN niet in staat is haar verplichtingen na te komen. Werkstakingen in het bedrijf van KERSTCOMPLIMENTEN worden daaronder begrepen.
KERSTCOMPLIMENTEN heeft ook het recht zich op overmacht te beroepen, indien de omstandigheid die (verdere) nakoming verhindert, intreedt nadat KERSTCOMPLIMENTEN zijn verbintenis had moeten nakomen
Partijen kunnen gedurende de periode dat de overmacht voortduurt de verplichtingen uit de overeenkomst opschorten. Indien deze periode langer duurt dan 4 weken is ieder der partijen gerechtigd de overeenkomst te ontbinden, zonder verplichting tot vergoeding van schade aan de andere partij.
Voor zoveel KERSTCOMPLIMENTEN ten tijde van het intreden van overmacht inmiddels gedeeltelijk haar verplichtingen uit de overeenkomst is nagekomen of deze zal kunnen nakomen, en aan de nagekomen respectievelijk na te komen gedeelte zelfstandige waarde toekomt, is KERSTCOMPLIMENTEN gerechtigd om het reeds nagekomen respectievelijk na te komen gedeelte separaat te facturen. Klant is gehouden deze factuur te voldoen als ware het een afzonderlijke overeenkomst.
Artikel 11 – Overig
Klant verleent toestemming aan KERSTCOMPLIMENTEN om haar naam en logo te mogen gebruiken als referentie op KERSTCOMPLIMENTEN uitingen, zoals de website, brochure etc. Tevens zal klant de in deze overeenkomst overeengekomen afspraken niet aan derden bekend maken.
Op deze leveringsvoorwaarden, alle aanbiedingen, overeenkomsten en de uitvoering daarvan, is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing. Eventuele geschillen die voorvloeien uit of verband houden met de overeenkomst waarop deze leveringsvoorwaarden van toepassing zijn of betreffende deze leveringsvoorwaarden zelf en haar uitleg of uitvoering, zowel van feitelijke als juridische aard, en die in de minne geschikt kunnen worden door partijen, zullen bij uitsluiting worden voorgelegd aan de bevoegde rechter te Arnhem.
Deze leveringsvoorwaarden, opgemaakt op 18-9-2020 zijn leidend en op voorgaande leveringsvoorwaarden kan dan ook geen beroep worden gedaan.
Artikel 12 – Garantie
Op al de producten is de wettelijke garantie periode van toepassing. Echter zijn er ook producten waar 3, 5 of zelfs 25 jaar garantie op wordt gegeven. Deze garantie loopt dan echter via de fabrikant van het product.
Kerstcomplimenten.nl is een handelsnaam van Kerstman Verkoopgroep B.V.