Hoe werkt Eigen Keuze Kerstpakketten (Kerstcomplimenten)?
Speciaal voor u richten wij een online winkel in. Bij orders > 100 stuks zal de shop voorzien worden van uw welkomst tekst en logo welke u nog tot uiterlijk 2 weken voor opening van de shop aan mag leveren. Bij orders < 100 stuks maakt u gebruik van onze basisshop. In deze shop vindt u een mix van luxe, trendy, sportieve geschenken, huishoudelijke artikelen, belevenissen, traditionele kerstpakketten en wijnen. Men kan kiezen voor één of meerdere geschenken. Wij zetten het, door u vastgestelde budget, om in Complimenten (punten), waarmee u, uw medewerkers, collega’s en/of relaties kunnen betalen. Eenmaal gekozen, leveren wij de geschenken, binnen 5 dagen, feestelijk verpakt op het opgegeven adres.
Wat is een compliment?
U heeft dit jaar gekozen voor Eigen Keuze Kerstpakketten (Kerstcomplimenten). Het door u vastgestelde budget wordt door ons omgezet in complimenten (punten). Met complimenten kunnen uw medewerkers en/of relaties gaan winkelen en afrekenen in de webwinkel www.mijnkerstcomplimenten.nl.
Tot wanneer kunnen wij een order plaatsen voor Eigen Keuze Kerstpakketten (Kerstcomplimenten)?
Orders kunnen wij verwerken tot en met 13 december, zo hebben wij de gelegenheid de vouchers te voorzien van gebruikersnaam en inlogcode en deze aan u te verzenden. Na 13 december ontvangt u de inlogcode en gebruikersnaam digitaal. Let wel, tot 2 weken voor uitlevering van de vouchers wordt de shop voorzien van een standaard welkomsttekst.
Tot wanneer kunnen onze medewerkers en/of relaties hun cadeau bestellen?
De bestelsite www.mijnkerstcomplimenten.nl wordt, na het voldoen van de nota, opengesteld tot 28 februari. Medewerkers die niet via internet kunnen bestellen, kunnen bellen met de klantenservice om hun bestelling door te geven. De einddatum voor het ingeven van bestellingen kan in overleg met u als opdrachtgever aangepast worden.
Wat is een Kerstcomplimentenvoucher?
Een Kerstcomplimentenvoucher is een waardepapier, met daarop een gebruikersnaam, de inlogcode en de besteltermijn. Met deze gegevens kan men inloggen op www.mijnkerstcomplimenten.nl. In de online winkel kunnen medewerkers en/of relaties zelf één of meerdere kerstgeschenk(en) uitzoeken. De voucher, voorzien van gebruikersnaam en inlogcode, wordt samen met het luxe kerstmagazine verpakt in de geschenkenenveloppe en aan u verzonden. Ook kunt u kiezen om Kerstcomplimenten te laten verzenden naar uw medewerkers, collega’s of relaties ( Meerprijs: € 2,50 excl. BTW p.p.)
Wat gebeurt er als de bestelperiode van de Kerstcomplimentenvoucher verstreken is?
In principe is de Kerstcomplimentenvoucher geldig tot 28 februari. In overleg met u als werkgever, kunnen we een afwijkende geldigheidstermijn toekennen aan de inlog-periode die op de waardebon staat. Helaas is het na deze datum niet meer mogelijk een bestelling te plaatsen.
Hoe lang duurt het voordat de gekozen cadeaus worden afgeleverd?
De bestelling wordt binnen 5 werkdagen op het opgegeven adres aangeboden via PostNL. In drukkere perioden kan de levering enkele dagen langer duren. Indien PostNL niet kan aanbieden bij de geschenkgerechtigde, zal zij de bestelling trachten aan te bieden bij één van de buren; de geadresseerde ontvangt hiervan een notificatie in de brievenbus. Mocht de geadresseerde noch de buren aanwezig zijn, dan wordt er de volgende dag een nieuwe afleverpoging gedaan. Is afleveren ook dan niet mogelijk, dan treft de geschenkgerechtigde een afhaalbericht aan in de brievenbus om de bestelling op te halen bij het dichtstbijzijnde postkantoor gedurende een periode van 1 week. Na deze periode zal de bestelling retour komen en wordt er door ons contact opgenomen. In alle gevallen dient voor ontvangst getekend te worden.
Hoe gaat de aflevering in z’n werk?
Zodra uw medewerker of relatie heeft besteld komt de bestelling bij ons logistieke centrum binnen. Hier komt de order te staan op een zogenaamde picklist waarna de gekozen geschenken door de medewerkers uit de schappen wordt gepakt.
De bestelling wordt vervolgens verpakt in een doos of enveloppe en wordt voorzien van een adressticker. Op deze adressticker staan alle benodigde gegevens om de bestelling op het juiste adres af te kunnen leveren. Vervolgens wordt de bestelling meegegeven aan PostNL.
Kan men tegen bijbetaling meer bestellen?
Tegen bijbetaling meer bestellen is mogelijk. Indien de geselecteerde keuze in totaal hoger uitkomt dan dat men complimenten (punten) heeft te besteden, dan kan de medewerker bijbetalen met iDeal en de bestelling alsnog doorvoeren. Dit is niet verplicht, de medewerker kan de selectie cadeaus ook aanpassen naar het aantal gekregen complimenten. In ons basisconcept < 100 personen is deze optie standaard. Bij > 100 personen bestaat de mogelijkheid deze optie niet te tonen, u dient dit aan te geven tijdens uw aanvraag in het opmerkingenveld.
Hoe werkt buren belevering?
Indien de besteller/ontvanger niet aanwezig is op het moment dat de postbode de bestelling komt afleveren, zal de postbode trachten het pakket af te geven bij één van uw naaste buren. De besteller ontvangt een briefje in de bus met daarop de mededeling dat er een pakket is afgegeven bij één van uw buren. Op deze notificatie staat tevens vermeld bij welke buren het pakket is afgegeven (op basis van huisnummer). Mochten de buren niet thuis zijn of het pakket niet willen aannemen, dan gaat het pakket terug naar het postkantoor, waar het vervolgens binnen 1 week afgehaald kan worden. Zie voor de totale uitleg FAQ punt: Hoe lang duurt het voordat de gekozen cadeaus worden afgeleverd?
Wat is de levertijd van een bestelling?
Doorgaans wordt een bestelling binnen 5 werkdagen na verwerking van de order op ons logistieke centrum afgeleverd op het aangegeven adres. De maanden december en januari zijn echter zeer drukke maanden voor PostNL. Het kan dan ook voorkomen dat de aflevering gedurende deze maanden langer op zich laat wachten.
Hoe lang blijft een bestelling op het postkantoor liggen?
Indien er niemand aanwezig is op het afleveradres van uw bestelling en de buren ook niet aanwezig zijn, zal het pakket ter afhaling komen te liggen bij het dichtstbijzijnde postkantoor. De termijn waarbinnen het pakket vervolgens afgehaald kan worden bedraagt 1 week.
De bestelling van een medewerker is retour naar jullie; wat nu?
Indien een bestelling door ons retour wordt ontvangen zullen wij contact opnemen met de geadresseerde en de reden achterhalen waardoor het pakket retour is gekomen. Indien mogelijk zal de bestelling vervolgens opnieuw verstuurd worden.
Wat te doen indien iemand zijn Kerstcomplimenten voucher is kwijtraakt?
De gebruikersnaam en inlogcode heeft de besteller nodig om een bestelling te kunnen plaatsen. Wellicht dat men de gebruikersnaam en inlogcode nog ergens genoteerd heeft; dan kan er alsnog een bestelling geplaatst worden via www.mijnkerstcomplimenten.nl. Indien men de waarde voucher kwijt is en ook de gebruikersnaam en de inlogcode niet meer weet, dan kan er door die persoon helaas geen bestelling meer plaatsvinden. Diegene kan zich dan, indien gewenst, wenden tot u als werkgever; wellicht dat u nog een waardebon over heeft of bij kunt bestellen.
Hoe controleert de ontvanger of ze wel of niet besteld heeft?
Men kan op een zeer gemakkelijke manier controleren of de bestelling gelukt is. Hiervoor gaat men naar www.mijnkerstcomplimenten.nl en voert daar de gebruikersnaam en het wachtwoord in. Men ziet dan vanzelf de status van de bestelling.
Ik heb een verkeerd artikel ontvangen, wat nu?
Als u een ander kado heeft ontvangen dan u volgens uw orderbevestiging heeft besteld dan vragen wij u om dit zo snel mogelijk en bij voorkeur binnen 5 werkdagen na ontvangst aan ons kenbaar te maken. U doet dit d.m.v. een email te sturen naar info@serviceengarantie.nl
en hier in aan te geven wat er niet klopt aan uw bestelling. Wij zullen hierna contact met u opnemen om het probleem op te lossen. De klachtentermijn is minimaal twee maanden na ontdekking van een gebrek.
Mijn kado is beschadigd. Wat nu te doen?
Als uw kado na ontvangst beschadigd is verzoeken wij u, mits het product geen sporen van gebruik vertoont, om dit zo snel mogelijk en bij voorkeur binnen 5 werkdagen na ontvangst bij ons aan te geven. U doet dit d.m.v. een e-mail te sturen naar info@serviceengarantie.nl en hier in aan te geven wat er beschadigd is aan uw bestelling. Wij zullen hierna contact met u opnemen om het probleem op te lossen.
Mijn kado functioneert niet. Hoe geef ik dit het beste aan u door?
Als het door u ontvangen kado defect blijkt te zijn kunt u binnen de garantieperiode een beroep op ons doen. U doet dit d.m.v. het sturen van een email naar info@serviceengarantie.nl. Graag duidelijk aangeven welk probleem het artikel heeft. Wij zullen hierna contact met u opnemen om het probleem op te lossen.
Mijn kado is incompleet. Wat kan ik nu het beste doen?
Als uw kado na ontvangst incompleet is kunt u, mits het product geen sporen van gebruik vertoont, dit zo snel mogelijk en bij voorkeur binnen 5 werkdagen na ontvangst bij ons aangeven. U doet dit d.m.v. een e-mail te sturen naar info@serviceengarantie.nl en hier in geeft u aan wat er niet klopt aan uw bestelling. Wij zullen hierna contact met u opnemen om het probleem op te lossen.
Hoe is het geregeld met de garantie?
Op al de producten is de wettelijke garantie periode van toepassing. Echter hebben wij ook producten in onze shop waar zelfs 3, 5 of zelfs 25 jaar fabrieksgarantie op wordt gegeven. Deze garantie loopt dan via de fabrikant van het product.
Uiteraard willen wij in de gelegenheid gesteld worden om een klacht te beoordelen. Wenst u aanspraak te maken op garantie, stuur dan een mail naar info@serviceengarantie.nl en wij reageren binnen 2 werkdagen na beoordeling van uw melding.
Kan ik mijn kado ruilen?
Het is mogelijk om uw product te ruilen. Echter de kosten voor het ruilen (2 x opsturen van het product) komen voor rekening van de besteller. Dit omdat u tijdens het bestelproces bewust heeft gekozen voor een bepaald artikel.
Wat gebeurt er met de persoonsgegevens?
Om een bestelling goed te kunnen verwerken hebben wij naast de naam, adres, postcode en plaats van de besteller ook nog andere gegevens nodig.
Wij respecteren de Wet Bescherming Persoonsgegevens en zullen hier ook naar handelen. Als zodanig zullen de gegevens voor de volgende zaken worden gebruikt:
– Het versturen van e-mails om de besteller te informeren over de order (levertijden, alternatieven, etc.).
– Het bellen om de besteller te informeren over de order (levertijden, alternatieven, etc.).
– Het per e-mail verzenden van een uitnodiging voor ons tevredenheidsonderzoek of beoordelingen.
Naast bovenstaande punten zullen wij de persoonsgegevens nergens anders voor gebruiken. Men zal geen spam van ons ontvangen en wij zullen de gegevens niet aan derden verkopen.
Inloggen op www.mijnkerstcomplimenten.nl lukt niet. Waar ligt dat aan?
Wanneer iemand niet kan inloggen via www.mijnkerstcomplimenten.nl kan dat verschillende redenen hebben:
– Men voert de www.mijnkerstcomplimenten.nl in in de (Google) zoekbalk in plaats van boven in de pagina achter http://
– De ingevoerde gebruikersnaam en inlogcode kloppen niet:
Probeer nogmaals in te loggen en controleer de gebruikersnaam en de inlogcode extra goed. Let ook op de hoofdletters en kleine letters.
– De gebruikersnaam en inlogcode zijn niet meer geldig:
Controleer de geldigheidsdatum van de voucher. Is de geldigheid verlopen, dan kan er helaas niet meer besteld worden.
– De gebruikte PC/laptop accepteert geen cookies:
Pas de Privacy instellingen aan; zet het niveau op Hoog of lager. Indien men geen cookies wilt accepteren, kan er op de betreffende PC/laptop niet besteld worden.
Uw bedrijf heeft een zeer strikte firewall. Plaats uw bestelling thuis of elders. Helaas kunt u vanaf uw werkplek niet bestellen.
– Cookie-instellingen bij Internet Explorer:
Om te controleren of Internet Explorer-browser cookies accepteert of om het accepteren aan te zetten, moet het volgende gedaan worden:
o Klik in de browser op het menu-item `Extra`;
o Klik daar op het menu-onderdeel `Internet opties`;
o Klik daar op de tab `Privacy`;
o Kies voor maximaal MEDIUM beveiligingsniveau, anders worden alle cookies geweigerd.
o Klik op OK.
– Cookie-instellingen bij Netscape / Firefox:
Om te controleren of de Netscape-browser cookies accepteert of om het accepteren aan te zetten, moet het volgende worden gedaan:
o Klik in de browser op het menu-item `Bewerken`;
o Klik daar op het menu-onderdeel `Voorkeuren`;
o Klik daar op het uitklap-item `Geavanceerd`;
o Ga daar naar de sectie over Cookies;
o Selecteer minstens de optie `Accepteer alle cookies` met de extra optie `Waarschuw mij`, maar liever zonder die extra optie.
o Klik op OK.
De gebruikersnaam en inlogcode werken niet.
Wanneer een gebruikersnaam en de inlogcode niet werken kan dat te maken hebben met verschillende redenen:
– De ingevoerde gebruikersnaam en inlogcode kloppen niet:
Probeer nogmaals in te loggen en controleer de gebruikersnaam en de inlogcode extra goed. Let ook op de hoofdletters en kleine letters.
– De gebruikersnaam en inlogcode zijn niet meer geldig:
Controleer de geldigheidsdatum van de voucher. Is de geldigheid verlopen, dan kan er helaas niet meer besteld worden.
Mocht het probleem zo niet verholpen zijn, dan verzoeken wij u per e-mail contact op te nemen met de helpdesk via: info@serviceengarantie.nl
Er verschijnt een melding over cookies maar, maar wat houdt dat in?
Om de bestelling via www.mijnkerstcomplimenten.nl goed te kunnen verwerken, werken wij met zogenaamde cookies. Cookies zijn zeer kleine bestandjes die wij op uw PC/laptop plaatsen. Deze bestandjes helpen ons te onthouden welk geschenk(en) u geselecteerd heeft, indien u na een eerste selectie besluit nog verder rond te kijken in de webwinkel.
Cookies kunnen een PC/laptop op geen enkele manier schaden en wij gebruiken de cookies enkel en alleen om het bestelproces optimaal te laten verlopen. Mocht u meer willen weten over cookies, ga dan in uw browser naar het menu Help/Inhoudsopgave en index en zoek vervolgens op cookies.
Wat betekent een foutmelding tijdens het winkelen?
Tijdens het ‘winkelen’ spelen zich op de achtergrond allerlei processen af die het ‘winkelen’ in goede banen leiden. Het kan soms voorkomen dat deze processen het ‘winkelen’ verstoren en u een foutmelding te zien krijgt. Wij verzoeken u in voorkomend geval de bestelling op een later moment alsnog te plaatsen. Mocht u moeilijkheden blijven ondervinden bij het ‘winkelen’, dan zou het kunnen dat het ligt aan de instellingen op uw PC/laptop. In dat geval is het wellicht een oplossing om de bestelling op een andere computer te plaatsen.
Waar kan de ontvanger van de Kerstcomplimentenbox met zijn vragen terecht?
De ontvangers van de Kerstcomplimentenbox, kunnen met vragen terecht bij onze speciale klantenservice, te bereiken op telefoonnummer: + 31 (0)524 – 22 14 11, en/of via e-mailadres: info@serviceengarantie.nl. De klantenservice voor de ontvangers van de Kerstcomplimenten is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 22:00 uur, op zaterdag van 09:00 tot 22:00 uur en op zondag van 12:00 tot 18:00 uur. Op de voucher en op de bestelsite www.mijnkerstcomplimenten.nl staat tevens vermeld hoe men contact kan opnemen met onze klantenservice.
U, als werkgever, kunt ons bereiken van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 17.00u via: Tel: + 31 (0) 24-303 11 65 of via email: klantenservice@kerstcomplimenten.nl
Kunnen we als werkgever zien hoeveel bestellingen geplaatst zijn?
Ja, dat is mogelijk. U ontvangt via onze managementstool de status van het aantal bestellingen.
Help, Ik heb gebruik gemaakt van Eigen Keuze Kerstpakketten (Kerstcomplimenten) en ik ben iemand vergeten! Wat nu?
Geen probleem, inlogcodes bijbestellen kan tot 1 week vóór sluiting van de bestelperiode. Neem via E-mail contact op met onze klantenservice, of stuur een email aan: klantenservice@kerstcomplimenten.nl. Wij zullen dit snel voor u regelen.
Wat is de inhoud van een verrassingspakket bij Eigen Keuze Kerstpakketten (Kerstcomplimenten)?
Een verrassingspakket wordt gemaakt op basis van het aantal te besteden complimenten die u heeft afgenomen. Het verrassingspakket blijft een verrassing en er wordt dus van tevoren niet verteld hoe zo’n pakket eruit ziet! Het zal zeker aan de verwachtingen voldoen!
Hoe gaat u om met niet gebruikte logins ?
De ervaring leert dat 70% binnen de eerste week de bestelling plaatst. 20% bestelt binnen 2 weken, 9% een week daarna. Minder dan 1% bestelt niet. Wij verplichten ons om voor niet-verzilverde Kerstcomplimenten, foodpakketten te doneren aan de Voedselbank Nederland. Indien bij maatwerk is overeengekomen dat niet-verzilverde Kerstcomplimenten vouchers gecrediteerd worden, dan wordt de creditering gedaan met inhouding van € 5,00 per Kerstcomplimenten voucher. Voor shops > 100 stuks zullen wij uiterlijk 1 maand na afloop van de bestelperiode de creditnota opmaken en aan u overleggen. Indien u een creditnota wenst, dient u dat bij order aan te geven.
Kunnen complimenten aan elkaar uitgewisseld worden?
Complimenten aan elkaar uitwisselen is niet mogelijk. Maar indien u medewerkers heeft die ook partners zijn en graag hun complimenten willen samenvoegen, dan kunnen zij contact opnemen met de klantenservice. Onze medewerkers van de klantenservice zullen dan handmatig een aanpassing binnen het systeem maken zodat de complimenten samengevoegd worden en de uitgekozen cadeaus van deze mensen op het opgegeven adres afgeleverd worden.
Kan ik meerdere waarden bestellen?
Ja, dat kan. Indien u dit aangeeft in uw offerte aanvraag, dan zullen wij dit in de vrijblijvende offerte verwerken.
Mogen er meerdere cadeaus gekozen worden?
Jazeker! Men mag zoveel cadeaus kiezen als men wilt, totdat de complimenten verbruikt zijn. Omdat er ook cadeaus getoond worden met een waarde van 1 compliment, kan men altijd alle complimenten opmaken.
Plaats ik een order als ik een offerte aanvraag?
Nee, het is pas opdracht indien u de vrijblijvende offerte ondertekend retour stuurt, per e-mail of fax of uw offertemail beantwoord met “Akkoord”.
Zijn alle cadeaus van Eigen Keuze Kerstpakketten (Kerstcomplimenten) op voorraad?
Ja, in 99% van alle gevallen. Wij zijn zelf voorraad houdend. Indien een product niet meer op voorraad is, of niet meer door ons ingekocht kan worden, zal het product niet meer zichtbaar zijn in de shop en kan dus ook niet meer besteld worden.
Mijn vraag staat er niet bij, wat nu?
Als uw vraag er niet bij staat verzoeken wij u contact met onze klantenservice op te nemen. Uiteraard kunt u ook een email sturen aan klantenservice@kerstcomplimenten.nl.
Algemeen
Hoe wordt er omgegaan met klachten? (Bedrijven)
Ondanks alle inspanningen die Kerstcomplimenten.nl verricht om alle leveringen en diensten perfect uit te voeren, gaat er helaas – gelukkig bij uitzondering – wel eens iets mis door mensenwerk, transport of gewoon pure pech met een artikel. Mocht u een wens tot verbetering hebben omtrent onze producten en/of diensten, kunt u dit via het emailadres klantenservice@kerstcomplimenten.nl aan ons kenbaar maken.
Onze klantenservice beantwoordt elke binnengekomen e-mail binnen maximaal 2 werkdagen.
Kijkt u voor meer informatie in onze Algemene Voorwaarden Bedrijven.
Hoe wordt er omgegaan met klachten? (Consumenten)
Ondanks alle inspanningen die Kerstcomplimenten.nl verricht om alle leveringen en diensten perfect uit te voeren, gaat er helaas – gelukkig bij uitzondering – wel eens iets mis door mensenwerk, transport of gewoon pure pech met een artikel. Mocht u een wens tot verbetering hebben of een klacht omtrent onze producten en/of diensten, kunt u dit via het emailadres klantenservice@kerstcomplimenten.nl aan ons kenbaar maken.
Onze klantenservice beantwoordt elke binnengekomen e-mail binnen maximaal 2 werkdagen.
Goed om te weten: Kerstcomplimenten.nl is lid van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie. Alle leveringen geschieden volgens de strenge kwaliteitseisen en voorwaarden die de Thuiswinkel Organisatie aan haar leden stelt. Zo bent u, en zijn uw ontvangers, gegarandeerd van een juiste afhandeling van de order. Ook bij eventuele klachten of geschillen kunnen consumenten terugvallen op deze voorwaarden. Kijkt u voor meer informatie in onze Algemene Voorwaarden Consumenten. Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Het is ook mogelijk uw klacht voor te leggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel of bij het Europese Online geschillenplatform (ODR).
Prijzen incl. BTW; Prijzen voor de consument?
Onze producten zijn zowel inclusief als exclusief BTW geprijsd. Als zakelijke besteller (BTW plichtig) gaat u uit van het exclusief BTW tarief en als consument (Niet BTW plichtig) gaat u uit van het inclusief BTW tarief.
Prijzen excl. BTW; Prijzen voor bedrijven?
Onze producten zijn zowel inclusief als exclusief BTW geprijsd. Als zakelijke besteller (BTW plichtig) gaat u uit van het exclusief BTW tarief en als consument (Niet BTW plichtig) gaat u uit van het inclusief BTW tarief.
Herroepingsrecht Consumenten
Consumenten: Lees meer, vanaf artikel 6.
Hoe is het geregeld met de garantie?
De fabrieksgarantie geldt onverminderd de wettelijke rechten van u, als consument. Wettelijke garantie houdt in dat de producten moeten beantwoorden aan uw redelijke verwachtingen. Mochten de fabrieksgaranties geen uitkomst bieden, dan zorgt Kerstcomplimenten.nl voor een voor u passende oplossing.
Voorwaarde is wel dat we in gelegenheid wordt gesteld de klacht te beoordelen en dat het bestelnummer bekend is.
Om aanspraak te maken op de garantie zendt u een e-mail aan: klantenservice@kerstcomplimenten.nl met daarin de vermelding van het probleem. Kerstcomplimenten.nl zal u binnen 2 werkdagen laten weten hoe te handelen.
Een product kan altijd op kosten van de consument (of uw bedrijf) retour gezonden worden naar ons. Na ontvangst zal Kerstcomplimenten.nl kosteloos een vervangend of gerepareerd artikel zenden.
Bekijkt u onze ‘Algemene Voorwaarden consumenten‘ of ‘Algemene voorwaarden bedrijven‘ voor de uitgebreide toelichting.